Kliknutím na ,,vstúpiť" potvrdzujem, že mám viac ako 18 rokov.

Tipy na spánok: Ako ľahšie zaspať

Tipy na spánok: Ako ľahšie zaspať

Nepokojné prehadzovanie a pretáčanie sa cez noc sa môže podpísať na produktivite nasledujúceho dňa. Bezsenná noc môže spôsobiť, že nasledujúci deň bude pre vás nikdy nekončiaci, a to tiež znížením vašich kognitívnych funkcií a oslabením imunitného systému.

Ak občas bojujete so spánkom, alebo nespavosťou, naše tipy vás môžu naučiť, ako sa pripraviť na úspešný spánok a aké denné správanie môže byť pre spánok prospešné alebo škodlivé.

Čitajte ďalej a dozviete sa, prečo ako môžete bojovať proti bezsenným nociam, ako rýchlejšie zaspávať a ako môžete podporiť zdravšie spánkové vzorce.

Bežné príčiny bezsenných nocí

Bezsenné noci môžu byť stresujúce pre váš organizmus a počítanie ovečiek sa môže zdať ako neefektívny spôsob najmä keď sa  už príjde ďalší deň a vyjde slnko. Ak máte problémy so zaspávaním alebo so spánkom, je dôležité pochopiť príčinu a hľadať riešenia.

Problémy so zaspávaním sú obyčajne spôsobené stresom, kofeínom, nedôsledným budením, alebo úzkosťou. Identifikácia toho, čo môže spôsobiť ťažký nočný spánok, vám môže pomôcť vykonať zmeny, aby ste rýchlo zaspali a maximalizovali svoj pokojný spánok.

Spíte moc?

Dostatok spánku je pre vaše zdravie životne dôležitý. Vyspávanie však môže mať negatívny vplyv aj na vaše denné aktivity.

Vaše telo vyžaduje dostatok spánku na to, aby zostalo zdravé a bdelé, zvyčajne sedem až deväť hodín, Príliš veľa spánku však môže mať negatívny vplyv aj na váš deň. Prespanie môže naznačovať bežné a liečiteľné stavy ako depresia, ale môže tiež naznačovať, že sa pod povrchom deje niečo väčšie, napríklad vaše telo bojuje s infekciou. Náhle prespanie však môže byť prejavom iných fyzických alebo psychických stavov. Ak dôjde k náhlym zmenám spánkových režimov, vždy sa poraďte s lekárom.

Tipy pre ľahšie zaspávanie

Ďalej uvádzame niekoľko bežných metód, ktoré vám pomôžu ľahšie zaspať.

Vytvorte si priestor vhodný na spánok

Odborníci tvrdia, že optimalizácia prvkov a predmetov vašej spálne môže pomôcť pri problémoch so spánkom. Vyberte si kvalitný matrac, kvalitné vankúše a pohodlné priedušné plachty. Niektorí uprednostňujú konkrétne výrobky, ako sú deky so závažím a ortopedické vankúše.

Biely šum alebo jeho nedostatok navyše ovplyvňuje spánok niektorých jedincov. Môžete vyskúšať ventilátor alebo stroj s bielym šumom, aby ste utlmili zvuky, ktoré nemôžete ovplyvniť, alebo vyskúšajte štuple do uší, či slúchadlá. Pomôcť môžu aj jednoduché úpravy svetla vrátane zatemňovacích závesov alebo nosením nočnej masky do postele.

Optimalizujte svoj plán spánku

Zaspávanie a prebúdzanie sa v rovnakom čase pomáha podporovať váš cirkadiánny rytmus, teda vnútorné hodiny, ktoré vás nabádajú, aby ste sa cez deň cítili bdelí a v noci unavení. Zavedenie dôsledného spánkového režimu dokáže urobiť zázraky s vaším celkovým zdravím a pohodou.

Mnoho ľudí zistilo, že sledovanie spánku im pomáha zlepšovať kvalitu spánku. Na stiahnutie sú k dispozícii rôzne aplikácie, ktoré vám s tým môžu pomôcť. Môžete si tiež zaznamenať podrobnosti o spánku do denníka alebo sledovať údaje o spánku podľa fyzického rozvrhu.

Ako sa pripraviť na kvalitný spánok?

Ak je vaším cieľom ľahšie zaspať, je nevyhnutné dostať sa do postele so správnym nastavením mysle. Ďalej uvádzame niekoľko návrhov ako sa pripraviť na kvalitný spánok.

Dajte si aspoň tridsať minút na to, aby ste sa upokojili. Tento čas si vyhraďte na relaxačnú činnosť alebo aktivity, ako je jóga, meditácia alebo čítanie.

Znížte intenzitu svetiel. Vyhýbanie sa jasným svetlám pred spaním. Môže to povzbudiť vaše telo k produkcii melatonínu, hormónu podporujúceho spánok.

Nepoužívajte elektronické zariadenia tridsať minút pred spaním. Tento krok môže byť pre väčšinu z nás mimoriadne ťažký, ale je nevyhnutný. Zariadenia ako notebooky, mobilné telefóny a tablety vyžarujú svetlo, ktoré môže prerušiť vašu prirodzenú produkciu melatonínu..

Denné návyky, ktoré môžu ovplyvňiť váš spánok

Ďalej sú uvedené informácie o tom, ako môže denné správanie ovplyvniť vašu schopnosť spať v noci.

Pri spánku cez deň si dajte pozor. Pravidelné driemanie počas týždňa alebo zdriemnutie dlhšie ako 20 minút môže rozhodiť vaše vnútorné hodiny. To potom spôsobuje, že v noci nebudete schopný zaspať a budete dlhšie hore.

Každodenné fyzická aktivita. Popri všeobecných zdravotných výhodách môže cvičenie a fyzická aktivia počas dňa pomôcť telu v noci prirodzene spať. 

Sledujte konzumáciu kofeínu a alkoholu. Príliš neskorá konzumácia kofeínu vám môže spôsobiť nespavosť. Alkohol síce utlmuje nervový systém, ale narúša to aj kvalitu spánku, takže sa neodporúča ani pitie vo večerných hodinách pred spánkom.

Vyskúšajte CBD ako pomoc pri spánku

Ak stále bojujete s nočným spánkom, pridanie CBD k spánkovej rutine môže pomôcť vylepšiť diskutované metódy. Ukázalo sa, že CBD pomáha podporovať pocit pokoja a sústredenia, ktorý dokáže bojovať proti každodenným stresom. Stres môže byť často príčinou problémov so spánkom.

recenzie

  • Patrik L.

    S kamosmi sme si objednali sisky gorila glue prijemny relax pri filme

  • Samo H.

    S olejom som spokojny dosiel mi do dvoch dni

  • Martina K.

    Nečakala som, že cukríky budú mať tak dobrú chuť, určite stoja za vyskúšanie .

  • Vanda N.

    Urcite odporucam jednotka na trhu z cbd na slovensku

  • Marek M.

    Prijemna chut skusil som olej a cukriky

  • Jozef H.

    Prehladny eshop

  • Andrej. B

    Lepsi spanok, rano sa citim vyspatý

  • Timea C.

    Krasne balenie a produkt splnil ocakavanie.

  • Samuel L.

    konecne kvalitne cbd

  • Lukáš F.

    férové ceny

  • Jakub H.

    Rychle dodanie

  • Silvia O.

    Najlepšie su gumene cukriky mne aj manzelovy naozaj chutia a pomahaju.

  • Katarína M.

    Vynikajúci prístup cbd profesionali.